Berätta hur vi kan hjälpa och lämna dina kontaktuppgifter. En av våra experter tar kontakt med dig senast följande vardag.
Anbudet binder dig inte till någonting. Du beslutar om fortsättningen.
Asiakaspalvelumme on tällä hetkellä ruuhkautunut ja vastausaika
saattaa olla normaalia pidempi. Vastaamme yhteydenottopyyntöösi mahdollisimman pian.
Vanliga frågor om försäkningstjänster
Här är en lista över de vanligaste frågorna och tipsen i anslutning till företagsförsäkringar och försäkringsärenden.
Kan de här vara till hjälp?
Var ser jag de gällande försäkringarna för mitt företag?
- Du ser de gällande försäkringarna för ditt företag genom att logga in i tjänsten op.fi och gå till sidan Försäkringar.
Observera att för det behöver du ett avtal om digital kommunikation.
Var får jag ett försäkringsintyg?
- Du kan skriva ut försäkringsintyg genom att logga in i tjänsten op.fi och gå till sidan Försäkringar.
Se närmare anvisningar och ytterligare information här.
Hur uppdaterar jag företagets adress?
- Du meddelar enklast ändringar i post- och besöksadress genom att logga in i tjänsten op.fi, gå till avsnittet Kundrelation och välja "Uppgifter om företaget".
Företagets nya post- eller besöksadress uppdateras tyvärr inte automatiskt hos oss via FODS eller posten.
Var får jag information i anslutning till försäkringsfakturor?
- Du hittar anvisningar för de vanligaste frågorna och situationerna som gäller företagets försäkringsfakturering här.
Hur kan jag sköta mitt företags ärenden på nätet?
- Du behöver för ditt företag ett avtal om digital kommunikation, så att du kan se företagets försäkringar när du har loggat in i tjänsten op.fi.
Genom att ingå ett nytt avtal om digital kommunikation, säkerställer du att du får tillgång till tjänstens alla egenskaper.
Här är en anvisning för hur du ingår ett avtal om digital
kommunikation.
Hur ansöker jag om ersättning för en skada eller följer hur ansökan framskrider?
- Här får du information i anslutning till ersättningsärenden,
såsom anvisning för ansökan om ersättning, handläggningstider och anvisning för att göra en begäran om rättelse.
Fick du ingen hjälp av det här? Om du stänger fönstret, så kan du sända en fråga.